• Sergi Font

Els 5 segons de Youtube


David Ogilvy és un dels pares de la publicitat moderna. Segons l’historiografia oficial Ogilvy sempre valorava més el missatge que la resta de contingut de l’anunci. Ogilvy basava la seva comunicació en el text, el guió, allò escrit. De fet en la majoria dels seus anuncis el text pren gran part del protagonisme. Però què passaria si poguéssim posar els anuncis d’Ogilvy a Youtube? Com s’ho faria Ogilvy per superar la norma dels 5 segons?

Youtube obliga a veure 5 segons de l’anunci, però després permet saltar-lo. Per tant tot el missatge ha de passar per 5 segons o bé convèncer a qui estigui davant de la pantalla que se’l miri fins al final. En 5 segons l’anunci ha ser prou impactant per mantenir l’interès de la persona que el mira. Com es genera aquest impacte amb només 5 segons?

Cal donar importància a aquests 5 segons i no només a Youtube. Aquests 5 segons cal tenir-los present cada vegada que haguem de fer una presentació. Què podem explicar en 5 segons? (comptant que 5 segons són unes 10-12 paraules). La clau és tenir en compte tot allò que s’està comunicant sense veu. La presència, la imatge. Cal generar impacte en els primers 5 segons, generar interès. Encara que el públic estigui captiu (com en una conferència) cal ser conscient de com impactarà el nostre inici.

Els 3 principals punts a tenir en compte són:

· Un somriure. Que no sigui fals.

· Aixecar la cella, mig segon.

· Trepitjar amb seguretat el terra.

I un quart molt útil: ser puntuals! No ens imaginem una pantalla negra a Youtube esperant que comenci l’anunci...

© 2005-2019  Blauter Produccions SL  -  B63758270  -  Can Tries 14, 1r 2a  Gavà 08850 (Barcelona)

Segueix-nos a: